Mari Volens
Same Difference (Sama erinevus)
Soosaare filmi kõrval on eksponeeritud Mari Volensi fotosari, kus kujutatud Lasnamäe hoonete ja taimestiku killukesi. Fotode kadreering juhindub taimedest ja pildiserv lõikab ümbritsevad majad pooleks, mispärast ei ole võimalik kindlaks teha täpset pildistamise paika. Ei saa hinnata, mitmekordsete majadega on tegemist, üksikud taimed ei ütle meile, millisesse mustrisse need teistega on istutatud. Küll aga võib tajuda teatavat kahe subjekti kontrasti. Majad näivad vanemad, istikud nooremad. Nuditud loodus justkui kahvatub hiiglasliku arhitektuuri kõrval.
Selleks, et praegusele Lasnamäele ruumi teha, pidi senine maastik kaduma. Ise oma silmaga nägemata on raske ette kujutada mastaapi, mil määral pinnast ühes kohas välja lõhuti ja siis jälle teise kohta täiteks veeti. Paljude endiste paikade ja loodusvormide nimed kajastuvad praeguste asumite nimedes. Näiteks Tondiraba asumi kohal laius raba, mis kanali trajektoori ümbruses paekihini turbast tühjaks kaevati ning pinnas mullaga asendati. Kuigi toonased mõtted inimkesksusest ja mugavuste kättesaadavusest on olulised ka tänapäeval, planeerivad uuendusmeelsed arhitektid linnaruumis juba olemasolevat palju rohkem silmas pidades.
Nõukogude Liidu lagunemise järel katkes ka Lasnamäe ehitamine. Selleks ajaks oli valmis ehitatud enamik planeeritud mikrorajoonidest koos koolide, lasteaedade ja üksikute kaubanduspindadega. Pargid ja avalikud hooned, eelkõige Mustakivi ja Laagna asumite vahele Tondirabasse planeeritud keskusega, mis puudusid ka Soosaare ja Meelaku vestluse ajal, jäidki ehitamata. Park pargi haaval on iseseisvuse taastamise järel korrastatud metsiku looduse lappe Lasnamäel. Hävitatud rabasid ja loopealseid aga tagasi ei too. Volensi sarja pealkiri viitabki asjaolule, et piltidel on nii loodus kui ka hoonestus kunstlik, rangelt reeglitele allutatud.