Olev Subbi

Maastik ateljee aknas

2010-2011

See teos väljendab Subbi pidevat tööd maastikuga. Ehkki kunstniku ateljee asus Tallinna kesklinnas, oli selle aknast avanev vaade otsekui lõuend, mis on siin maalil täidetud lopsaka rohelise põllumaastikuga. Subbi jaoks oli maastik nagu meeleseisund, midagi maalähedast, mis on alati olemas. Siit leiame ka tema teistel maalidel korduvaid motiive, näiteks pruunid tugitoolid, mis kolisid kunstnikuga kaasa ühest stuudiost teise. Lauda kaunistavad kaks lillevaasi, mida Subbi kujutas juba varajastel maalidel, viidates traditsioonilisele natüürmordile. Tagaplaanil on veidi näha ka tema enda kaht varasemat tööd, mis olid ateljee seinal. Sageli otsustas kunstnik oma tähtsamad tööd endale jätta. Üks neist on „Avatud aken“ (1974), mis oli seinal ka Subbi esimeses ateljees Pika Jala väravatornis. Selles keerukas kompositsioonis koonduvad kunstniku põhimotiivid esimest korda harmooniliseks tervikuks. Teine teos tagaplaanil on „Roheline nõlvak“ (2010), mis oli arvatavasti äsja valminud ja üles riputatud, et Subbi saaks tööle asuda järgmise lõuendiga. Aastatel 2010–2011 maalitud „Maastik stuudio aknas“ on kunstniku hiline maal, millega ta vaatab tagasi oma tegevusele ja õnnestumistele kui värviküllase ja harmoonilise paralleelreaalsuse osale.

Maastik ateljee aknas