Vitriinid

Olev Subbi soovis alati, et tema maale vaadataks nende endi pärast. Ta uskus kunsti sõltumatutesse väärtustesse. Ometi sisaldab kunstniku elu kunstiajaloolase jaoks alati põnevaid viiteid maalides peituvatele kultuurivihjetele. Subbi, nagu kõik teisedki kunstnikud, oli oma aja laps ja tema elu on ta maalidega seotud. Maastike ja tegelaste mõttemaailm kandus üle ka tema eluviisi. Subbi oli usin ja pühendunud kunstnik, kes veetis suure osa ajast ateljees. Peale kunsti nautis ta näiteks tennisemängu, prantsuse kvaliteetveine ja džässmuusikat – kõike seda, mis oli seotud eluga kodanlikul ajal. Subbi elus oli kõik harmooniliselt korraldatud. Tunnistas ta seda või mitte, aga tema elamisviis kandus kindlasti ka sellesse, kuidas ta mõtles kunstist. Ühe väikese erandiga uskus ta alati, et tema maalid pole täiuslikud enne, kui ta on minetanud kontrolli ja teos on hakanud ise oma kompositsiooni määrama. Abstraktsetes värvilaikudes leiame ainsa kaose, mille Subbi oma ellu lubas.

Vitriinide väljapanek pakub võimalust süveneda Olev Subbi ellu ja töösse. Esimeses vitriinis on fotod lapsepõlvest, kolleegidest, ateljeedest ja näitustest. Teises vitriinis on kirjanduse valik, sealhulgas näituse koostamisel tähtsaimateks allikateks ja mõjutajateks olnud teosed „Olev Subbi maalid“ (koost. Eero Epner, OÜ Sperare, 2006) ja „Olev Subbi“ (Eero Epner, OÜ Sperare, 2015).